سیم و کابل

بروزترین اخبار دنیای سیم و کابل را در جهان صنعت بخوانید.

سیم و کابل

بروزترین اخبار دنیای سیم و کابل را در جهان صنعت بخوانید.

انواع کابل آلومینیوم

در حال حاضر کابل از نظر ساختار و کاربرد در انواع مختلفی به فروش می رسد. هر کدام از این کابل کاربرد خاصی دارند و در مکان خاصی استفاده می شوند. کابل با رهبر آلومینیوم به انواع زیر تقسیم می شود:


کابل آلومینیوم زمینی

این کابل یکی از بهترین آلومینیوم کابل موجود در بازار است. این محصولات دارای ولتاژ نامی در محدوده 0.6 تا 1 کیلو ولت هستند. این کابل ها در دو، سه یا چهار نوع فروخته می شوند. این محصولات اغلب در پروژه هایی با سطوح ولتاژ پایین استفاده می شوند. از پایه کابل آلومینیوم در پروژه های انتقال نیرو، برق و سایر پروژه ها. استفاده می شود کابل آلومینیوم 6*2 یکی از پرکاربردترین کابل های زمینی است.


کابل آلومینیوم هوایی

در سطوح بیرونی مانند تیر چراغ برق، پایه چراغ و غیره. این نوع کابل استفاده می شود. این کابل ها به سه نوع تقسیم می شوند:


کابل آلومینیوم هوایی ACC: این کابل هادی آلومینیوم دارند و برای ولتاژ متوسط ​​و پایین استفاده می شوند. در این کابل ها از آلومینیوم سفید نشده به عنوان رسانا استفاده می شود که با طول مساوی پیچ خورده و دارای استحکام کششی بالایی هستند.

کابل آلومینیوم هوایی AAAC: هادی های این کابل ها از آلیاژهای آلومینیوم هستند و اغلب در شبکه های فشار متوسط ​​و فشار قوی استفاده می شوند.

کابل آلومینیوم هوایی ACSR: در شبکه های تغذیه با ولتاژ بالا از این نوع کابل استفاده می شود. نوعی مهار فولادی در اطراف سیم های آلومینیوم این کابل ها کشیده شده و استحکام آنها را افزایش می دهد.


کابل آلومینیوم خودنگهدار

کابل خودکفا نوعی کابل است که دارای راهنمای آلومینیوم است. این کابل ها برای نصب تک فاز و سه فاز استفاده می شوند. به این کابل کابل ABC نیز می گویند. طناب سیمی که کابل آلومینیوم خود نگهدار را می سازد با ماده ای به نام پلی اتیلن یا XLPE عایق بندی شده است. نصب این کابل آسانتر است و محافظت بالایی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد