سیم و کابل

بروزترین اخبار دنیای سیم و کابل را در جهان صنعت بخوانید.

سیم و کابل

بروزترین اخبار دنیای سیم و کابل را در جهان صنعت بخوانید.

مدل های مختلف کابل های مفتولی

همه کابل های مفتولی  بر اساس نوع سیمی که دارند به دو گروه اصلی تقسیم می شوند: در گروه اول مفتولی کابل هایی که ولتاژ نامی آنها از 300 ولت تا 500 ولت است و در گروه دوم مفتولی کابل هایی هستند که ولتاژ نامی آنها از 450 است. تا 750 ولت هنگامی که کابل های الکتریکی با یک محافظ سیم محافظ اضافه می شوند، کابل nny می شود. اما اگر این کابل ها بر اساس نوع هادی تقسیم شوند، یا آلومینیومی یا مسی خواهند بود.

کابل مفتولی برق

کابل مفتولی برق برای اتصال تابلوهای توزیع برق یا تابلوهای اعلانات استفاده می شود. این نوع کابل ها یک تثبیت محکم هستند. یعنی انعطاف پذیر نیستند و بیشتر در داخل لوله ها و زیر دوغاب نصب می شوند. در مقاطع 0.5، 0.75 و 1 میلی متر دارای ولتاژ اسمی از 3300 تا 500 ولت می باشد. اما اگر سطح مقطع بیش از 1 میلی متر باشد، برای آنها ولتاژ اسمی از 450 تا 750 ولت است.

کابل مفتولی سبک

به کابل‌هایی که برای مصارف سبک و غیر‌صنعتی کاربرد دارند «کابل مفتولی سبک» می‌گویند. کابل‎های مفتولی مدل سبک دارای ولتاژ نامی 300 الی 500 ولت هستند.این کابل ها یک یا چند هادی مسی مفتولی دارند و معمولاً با 2 یا 5 رشته طراحی و تولید می شوند. انواع این دستگاه ها برای کاربردهای معمولی هستند و قابل نصب در زیر زمین نیستند. از جمله نوشته های کوتاه مربوط به این کابل ها می توان به NYM، H05VV-R، H05VV-U اشاره کرد.

کابل مفتولی سنگین

در واقع این نوع کابل مفتولی قابلیت اتصال به زمین را دارد و به همین دلیل کابل به کابل زمینی نیز معروف است. اصولا این نوع کابل مانند سایر مدل ها در سایزها و مقاطع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. ولتاژ نامی اختصاص داده شده به این کابل ها 1.6 کیلو ولت است. در واقع NYY کابل یا Heavy کابل مفتولی مقاومت و پایداری نسبتا خوبی دارند و توانایی تحمل استفاده بسیار سنگین را دارند. .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد