سیم و کابل

بروزترین اخبار دنیای سیم و کابل را در جهان صنعت بخوانید.

سیم و کابل

بروزترین اخبار دنیای سیم و کابل را در جهان صنعت بخوانید.

سیم و کابل ضد حریق سیلیکونی | مشخصات و ویژگی

شایان ذکر است که آتش کابل سیلیکونی در تمامی مراحل انعطاف پذیری و چکش خواری بالایی دارد و با وجود این همچنان پایداری جریان را حفظ می کند. این کابل ها در هنگام سوزاندن مقدار قابل توجهی دود تولید نمی کنند و یا گازهای هالوژن اسید از آنها به محیط خارجی ساطع نمی شود. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این کابل مقاومت بالای آن در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش، IR، گاما و ازن و غیره است؛ در برابر روغن های مختلف و هوای سرد بسیار مقاوم است.


انواع ویژگی های سیم و کابل سیلیکونی

یک سیم سیلیکونی می تواند یک یا دو لایه داشته باشد که لایه بالایی سیلیکون است. در عین حال، کابل سیلیکونی چندین رشته سیم دارد و سیم دارای دو پوسته بیرونی است، پوسته بیرونی دوم سیلیکونی است پس از پوسته داخلی که سیم را به هم می‌پیچد. لازم به ذکر است که غلاف داخلی سیم ها و کابل های عمومی از الیاف شیشه ساخته شده است.


مهمترین دلیل پرفروش ترین انواع سیم و کابل سیلیکونی مقاومت بالای آنها در برابر دمای بسیار بالا می باشد. این سیم‌ها و کابل‌ها در بسیاری از کارخانه‌ها و صنایعی که تجهیزات برای کار کردن به دمای بالا نیاز دارند، استفاده می‌شوند.در حالی که این کابل ها و سیم ها برق را به تجهیزات می رسانند، از جان کارگران نیز محافظت می کنند و احتمال آتش سوزی و گسترش آن را به صفر می رسانند.


استانداردهای سیم و کابل سیلیکونی

از آنجایی که کابل ها مهم ترین اجزای تاسیسات ساختمانی هستند، از استانداردهای مختلفی مانند استانداردهای بین المللی IEC و استانداردهای ملی ایران مانند ISIRI برای ساخت سیم های برق و کابل سیلیکونی استفاده می شود، بنابراین این ابزار می تواند مجوز استفاده در مناطق خطرناک را دریافت کند. استاندارد نشان دهنده خلوص مس سیم، درصد خلوص سیلیکون، استحکام کششی کابل و ... می باشد بنابراین قبل از خرید باید اجزای ذکر شده در استاندارد خاص هر کابل را بررسی کنیم تا کابلی تهیه کنیم که به طور کامل شرایط محیطی را برآورده می کند.


این استانداردها گاهی مربوط به هادی ها و مس های به کار رفته در آنها می باشد مانند استانداردهای EN 6228 و IEC 60228 و در برخی موارد شامل استانداردهای دیگری نیز می شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم:


Silicone wire: ISIRI 1926 ـ 3 According to IEC 60245-3

Silicone cable: ISIRI 1926 ـ 4 According to IEC 60245-4

Hologen free: IEC 60754-1 & IEC 60754-2

Low smoke: IEC 61034-1 & IEC 61034-2

Flame retardant: ISIRI 3081 According to IEC 60332

Fire resistantance: ISIRI 3082 According to IEC 60331

Quality Management Systems: ISO 9001-2008

www.silidaycable.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد