سیم و کابل

بروزترین اخبار دنیای سیم و کابل را در جهان صنعت بخوانید.

سیم و کابل

بروزترین اخبار دنیای سیم و کابل را در جهان صنعت بخوانید.

کابل برق با هادی مسی

کابل برق انواع مختلفی دارد، یکی از انواع کابل برق کابل برق با هادی مسی است. کابل برق با هادی مسی را کابل قدرت مسی و یا به کابل مس می شناسند. فلز های بسیاری در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند مثل فولاد، نقره، سرب، آلومینیوم که هر کدام برحسب نوع استفاده مزایا و معایب بسیاری دارند. در اینجا قصد داریم درباره کابل مسی صحبت کنیم:

کابل مسی نوعی از کابل قدرت است که برای انتقال انرژی الکتریکی در ولتاژهای بالا یا فشارقوی استفاده می شود. یکی از ویژگی های این کابل قابلیت انعطاف پذیری آن است چراکه مقطع های هادی آن کمتر از ۱۰ میلی متر مربع یک تکه و گرد هستند. تولید این کابل ها به این گونه است که ابتدا سیم های نازک مسی را با استاندارد های مورد نیاز تولید کرده سپس این سیم های نازک مسی را به هم تابانده و کلاف می کنند تا یک کابل برق مسی ساخته شود.

تفاوت کابل مسی و آلومینیومی

تغییرات دما:

در تغییراتی دمایی نیز این دو کابل عکس‌ العمل‌های متفاوتی بروز می‌دهند. فلز آلومینیوم آسیب‌پذیرتر ظاهر شده به‌ گونه‌ای که ممکن است، این کابل‌ها به‌ کلی از جای خود خارج‌ شده شبکه را به‌ طور کامل مختل سازند.

فشارهای احتمالی:

کابل‌های آلومینیومی به حتم در فشارهای بالا دچار پارگی و قطعی می‌شوند، این در حالی است که مس به‌ هیچ‌ وجه چنین معضلاتی را برای سیستم‌های کابل‌ کشی به وجود نمی‌آورد و در برابر فشارهای احتمالی تاب‌ آوری خوبی دارد.

رسانای الکتریکی:

در نهایت بارزترین تفاوت کابل مسی و آلومینیومی میزان رسانای این دو است که باز هم با نگاهی به مس می‌توان دریافت در این خصیصه نیز توانمندتر بوده و با رسانای خوب الکتریکی سردمدار تمامی فلزات است.

کابل مسی مخابرات:

به علت قدرت بالای کابل مسی امروزه از آن‌ به‌ عنوان یکی از اجزای مهم در برقراری ارتباط یاد می‌شود و به‌ منظور انتقال داده‌ها در کنار کابل‌های نوری و به همان نسبت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینۀ کابل مخابراتی صورت گرفته و انواع مختلفی از آن وجود دارد، اما مس به علت قیمت مناسب‌تر و انعطاف بالاتر و همچنین انتقال داده قدرتمند، توانسته به‌ خوبی در میان گروه کابل‌های مخابراتی جای گیرد و هم‌ ردیف کابل نوری به عرصه مصارف ارتباطی وارد شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد